23 Temmuz 2013 Salı

Zeytinli ve Peynirli Tuzlu Kek



İçindekiler:

1/2 su bardağı sıvı yağ
1/2 su bardağı süt
2 yumurta
2 su bardağı un
1 paket kabartma tozu
1 çay kaşığı tuz
200 g peynir (benim tercihim Ezine inek peyniri)
15-20 adet siyah zeytin çekirdeği ayıklanıp minik parçalara bölünmüş (isterseniz hazır dilimlenmişlerden de alabilirsiniz)
İsteğe göre dereotu ve/veya maydanoz

Yapılışı:
Önce yumurta 5 dakika çırpılır. Daha sonra sırasıyla yağ, süt, un, tuz, kabartma tozu eklenir ve çırpılır. Sonra iç malzemeyi (zeytin, peynir, maydonoz) eklenir ve karıştır yağlı kek kalıbına dökülür.
180 derecede pişirilir.


Ben bu keki (ve daha önce yaptığım ve tarifini verdiğim browni ve hindistan cevizli kurabiyeyi) şu an 5 haftalık bebeği olan ablam için yaptım. Eğer bir lohusayı ziyarete gidecekseniz bu tuzlu keki bol dereotu ile yapıp anne sütünü arttırmasına katkıda bulunabilirsiniz. Ben bu sefer maydonoz ile yaptım.

Diyetisyen olan ablamın blogunu takip etmek isterseniz tıklayınız 
Hayatım Diyet/ Bir Diyetisyenin Beslenme Günlüğü 

Afiyet olsun!

Semra ve Berra

1 yorum: